Skip to main content
23. CARNET-ova konferencija za korisnike CUC 2021

Zbornik radova - CARNET USERS CONFERENCE 2021, Nove prilike; ISBN 978-953-6802-90-6 »
Prezentacija
View File
pptx
990KB

Igrifikacija i računalna sigurnost u nastavi

Kriptografija, digitalna forenzika, hakiranje, eksploatacija, sve su to pojmovi koji se usko vežu uz računalnu sigurnost, no osim toga, takvi pojmovi mogu izazvati i interes kod učenika. Računalna sigurnost zadire u najmračnije dijelove moderne tehnologije te omogućuje demistifikaciju apstrakcija iz područja računarstva, koje je stvorila moderna tehnologija. Demistifikacija ovakvih apstrakcija zahtjeva kritičko i kreativno razmišljanje koje može doprinjeti kvaliteti učenja.

Kroz edukaciju o računalnoj sigurnosti, stvorila se velika zajednica koja podržava etičko hakiranje te puzzle-solving zadatke kao možda najbolju i najzanimljiviju metodu edukacije o računalnoj sigurnosti (npr. capture the flag zadaci). Ideja ovog izlaganja je predstaviti puzzle-solving zadatke, kroz teoriju i praksu, kao mogućnost edukacije iz područja računalne sigurnosti. Teorija će obuhvatiti psihologiju optimalnog iskustva kao područje koje također zagovara igranje kao jedan od najkvalitetnijih načina učenja, dok će praktični dio obuhvatiti primjere već gotovih sustava koji omogućuju igrifikaciju iz područja računalne sigurnosti. Puzzle-solving zadaci pružaju zanimljiv i zabavan pristup edukaciji o računalnoj sigurnosti.

Također će biti predstavljeni rezultati drugog po redu Hacknite-a u organizaciji Nacionalnog CERT-a i Fer-a gdje se učenici srednjih škola natječu u zadacima puzzle-solving karaktera, iz područja kriptografije, digitalne forenzike, hakiranja i drugih.

Ovo predavanje je namijenjeno nastavnicima informatike, ali i matematike, no i drugim nastavnicima koji u ovakvoj vrsti zadataka vide primjenu u svojoj nastavi i radu s učenicima. Puzzle-solving zadaci su primjenjivi i za osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje. Primjeri će biti predstavljeni na područuju koje obuhvaća računalnu sigurnost, no sam koncept zadataka primjenjiv je i na društvene znanosti.

Mislav Major
Hrvatska akademska i istraživačka mreža CARNET

 

Privacy Policy

Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2020 Zakon Group LLC