Skip to main content
23. CARNET-ova konferencija za korisnike CUC 2021

Zbornik radova - CARNET USERS CONFERENCE 2021, Nove prilike; ISBN 978-953-6802-90-6 »
Prezentacija
View File
pdf
1.3MB

Cubetto robot i učenje algoritamskog načina razmišljanja za najmlađe

Kroz višegodišnje iskustvo u radu s učenicima na popularizaciji programiranja i kreativnog korištenja tehnologije postalo je jasno da treba početi što ranije. Kako konkretno raditi s djecom mlađeg uzrasta? Važno im je učenje kroz iskustvo, potrebno je uzeti u ruku, povezati učenje s motorikom, prednost je ako sve izgleda lijepo i šareno, važne su mašta, priče, kreativnost, suradnja. Djeca u toj dobi još ne znaju čitati i pisati, važne su im izmjene aktivnosti (mašta, priča, robot), a nakon aktivnosti ostaju doživljaj i inspiracija. Drveni robot Cubetto napravljen je prema načelima Montessori pedagogije. Djeca na iskustven i taktilan način usvajaju osnovne logičke koncepte programiranja. Ujedno se koriste prekrasne, velike i šarene mape s pričama i zadatcima koje djecu potiču na maštanje, kreativno izražavanje i timski rad. Posebnost Cubetto robota je što je izvana napravljen od prirodnog materijala - drva, ima tu humanu, toplu notu, ne koristi se ekran, te se ne piše kod. Djeca ne moraju znati čitati i pisati da bi ga koristila. Prikladan je za učenje algoritamskog načina razmišljanja od predškolske dobi pa na dalje. S Cubettijem djeca uče redoslijed operacija, orijentaciju u (2d) prostoru, strane lijevo-desno, sjever-jug, istok-zapad, rješavanje problemske situacije, planiranje rute, korištenje ograničenih resursa… Ovo su osnovne logičke pretpostavke programiranja, ali i znanja i vještine koja se koriste u svim realnim životnim situacijama.

Ivan Lipanović
OŠ Špansko Oranice, Zagreb, Udruga Neki novi klinci, Zagreb
Croatia

 

Privacy Policy

Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2020 Zakon Group LLC