Full Program »
Programirajmo Marty-a – oživimo robota s karakterom
Izlaganje će na praktičnim primjerima pokazati neke od zadataka koje Marty može napraviti (miče očima, hoda, pleše, šutira loptu…) iz čega će biti vidljivo kako korištenjem robota Marty-a možemo programiranje pretvoriti u igru(zabavu). Iskustvo je pokazalo da su igra i konkretni primjeri iz svakodnevnog života(na kojima se odmah vide rezultati programiranja) veliki izvori motivacije učenika u nastavi, a upravo je motivacija preduvjet uspješno održanog sata. Time se programiranje demistificira kao „nešto teško“ ili neinteresantno. Robot Marty je programabilan humanoidni robot koji je razvijen da pomaže učenicima da nauče programirati na kreativan i zanimljiv način. Može se programirati pomoću Scratch-a, Python-a, C ++ i Jave (ovisno o dobi učenika). Marty-a čini zanimljivim u fizičkom smislu njegov izgled sličan junaku iz crtanih filmova (jedinstvene noge, obrve….). Svaka noga ima tri motora: jedan za kretanje naprijed i natrag, jedan za kretanje od jedne do druge i jedan za okretanje. To omogućuje Marty-u da ima puno veće motoričke sposobnosti, uz impresivnu stabilnost od većine robota koji hodaju, a često svojim kretnjama izazove smijeh kod učenika. U edukativnom smislu, Marty-a se može programirati u Scratch-u koji je pogodan za niže uzraste, ali i u Pythonu koji koriste viši razredi. Njegova primjenjivost u edukativnom smislu je doslovno za cijelo osnovnoškolsko obrazovanje, gdje osim nadogradnje na nastavne procese, učenici lakše poimaju programiranje. Programiranje više nije suhoparno tipkanje naredbi, nego „oživljavanje“ tih naredbi kroz pomalo smiješnog Marty-a.
Autor(i):