Prezentacija
pptx 11.2MB |
Mi p(r)oučavamo AI, a vi?
Dvije učiteljice Matematike i Informatike, prateći trendove u obrazovanju, došle su do slične ideje. Bez prethodnog dogovora, jedna u Splitu, a druga u Zagrebu, proteklu školsku godinu odlučile su učenicima na satovima (ne nužno) Informatike približiti pojam umjetne inteligencije.
Na koji način su ostvarile i što su sve primijenile i upotrijebile u svom radu pokušat će prikazati kroz ovo interaktivno izlaganje.
Koristile su mnoge izvore i metode, od tečaja Elements of AI, AI Basics for Schools, preko Code.org, Loomena, Teamsa i čitavog niza alata za učenje, poučavanje, ali i same njihove upotrebe kao umjetne inteligencije u svakodnevnom životu.
Nakon godine dana p(r)oučavanja i samorefleksije njihovi pokušaji i pogreške, uspjesi i manja „zapinjanja“, mogu pomoći ostalim učiteljima.
Cilj im je ohrabriti sve neodlučne da u svoje kurikulume slobodno uvrste nešto od bogatstva koje umjetna inteligencija pruža u svakodnevnom životu svuda oko nas.
Ograničenje provođenjem nastave u online okruženju ne mora značiti i ograničenje u poučavanju. Angažiranjem učitelja, dodatnim istraživanjem pokazat će metode koje su koristile kako bi učenike motivirale i bolje upoznale s ovom sve važnijom temom.
U tijeku osmišljavanja i pisanja ove prijave otvoreno je, uz podršku Carneta, natjecanje AI School Challenge u okviru projekta Elements of AI kako bi na originalan način potaknuli učenike, ali i učitelje na edukaciju o osnovama umjetne inteligencije. Statusom AI škole te certifikatima mnogi će se moći pohvaliti i prije, ali i na CUC-u 2021 koji je pravo mjesto za dodavanje novih elemenata i smjernica u p(r)oučavanju umjetne inteligencije.
Autor(i):
Ela Veža
OŠ Trstenik
Croatia
Ela Veža po struci je profesorica Matematike i Informatike, zaposlena u OŠ Trstenik u Splitu na radnom mjestu učiteljice Matematike i Informatike. Prati i aktivno sudjeluje na Carnetovim korisničkim konferencijama kao i svim ostalim Carnetovim događanjima dugi niz godina.
Voditeljica je ŽSV-a učitelja informatike Splitsko-dalmatinske županije, članica je SRS za Informatiku pri MZO-u, koordinirala je više CARNETovih projekata u Dalmaciji kao što su: ICT Edu, Kako učiti online ili Putovima digitalnih kompetencija u okviru projekta E-skole. Završila je tečajeve Elements of AI te AI Basics for Schools.
Vjera Barbir Alavanja
OŠ Ivan Gundulić, Zagreb
Croatia
Vjera Barbir Alavanja, profesorica matematike i informatike od šk. god. 2021./2022. radi u OŠ Ivana Gundulića u Zagrebu, nakon 17 godina radnog iskustva učiteljice Matematike i Informatike u OŠ dr. Ante Starčevića.
U školi, dugi niz godina, imenovani je stručnjak za tehničku podršku i e-škole koordinator, pa osim što podučava Matematiku i Informatiku, potiče i pomaže učenicima i kolegama da razvijaju digitalne kompetencije i transformiraju proces učenja i podučavanja uz pomoć digitalnih obrazovnih alata i sadržaja.
Redovito se stručno usavršava u području obrazovanja, aktivni je član Carnetove virtualne zajednice praktičara, prati i sudjeluje na brojnim edukacijama i događajima organiziranih od strane Carnet, Agencije za odgoj i obrazovanje, Ministarstva znanosti i obrazovanja, Microsoft i Adobe Education. Dijeli svoje ideje i primjere dobre prakse sa širom mrežom kolega.
U svom radu sa učenicima koristi IKT za poučavanje i učenje i velik je zagovornik korištenja tableta i tehnologije za učenje. Administrator je školskih tableta iz projekta Škola za život i kreirala je društvenu grupu Administratori s&t tableta i web portal Apps4tablet.
Stalno je u potrazi za novim digitalnim obrazovnim alatima i sadržajima pomoću kojih nastavu čini zanimljivom, modernom i korisnom.
Na temelju rezultata svoga rada s učenicima proglašena je Microsoftov stručnjak za inovativne edukatore (eng. Microsoft Innovative Educator (MIE) Expert) za 2021./2022. godinu.
Nakon položenog Adobe tečaja Artificial Intelligence for Everyone i tečaja Reaktora i Sveučilišta u Helsinkiju, Elements of AI, poticala je učenike da se i oni priključe tečaju od čega je 16 učenika 8. razreda sudjelovalo na natjecanju AI School Challenge.