Full Program »
Igrifikacija i računalna sigurnost u nastavi
Kriptografija, digitalna forenzika, hakiranje, eksploatacija, sve su to pojmovi koji se usko vežu uz računalnu sigurnost, no osim toga, takvi pojmovi mogu izazvati i interes kod učenika. Računalna sigurnost zadire u najmračnije dijelove moderne tehnologije te omogućuje demistifikaciju apstrakcija iz područja računarstva, koje je stvorila moderna tehnologija. Demistifikacija ovakvih apstrakcija zahtjeva kritičko i kreativno razmišljanje koje može doprinjeti kvaliteti učenja.
Kroz edukaciju o računalnoj sigurnosti, stvorila se velika zajednica koja podržava etičko hakiranje te puzzle-solving zadatke kao možda najbolju i najzanimljiviju metodu edukacije o računalnoj sigurnosti (npr. capture the flag zadaci). Ideja ovog izlaganja je predstaviti puzzle-solving zadatke, kroz teoriju i praksu, kao mogućnost edukacije iz područja računalne sigurnosti. Teorija će obuhvatiti psihologiju optimalnog iskustva kao područje koje također zagovara igranje kao jedan od najkvalitetnijih načina učenja, dok će praktični dio obuhvatiti primjere već gotovih sustava koji omogućuju igrifikaciju iz područja računalne sigurnosti. Puzzle-solving zadaci pružaju zanimljiv i zabavan pristup edukaciji o računalnoj sigurnosti.
Također će biti predstavljeni rezultati drugog po redu Hacknite-a u organizaciji Nacionalnog CERT-a i Fer-a gdje se učenici srednjih škola natječu u zadacima puzzle-solving karaktera, iz područja kriptografije, digitalne forenzike, hakiranja i drugih.
Ovo predavanje je namijenjeno nastavnicima informatike, ali i matematike, no i drugim nastavnicima koji u ovakvoj vrsti zadataka vide primjenu u svojoj nastavi i radu s učenicima. Puzzle-solving zadaci su primjenjivi i za osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje. Primjeri će biti predstavljeni na područuju koje obuhvaća računalnu sigurnost, no sam koncept zadataka primjenjiv je i na društvene znanosti.
Autor(i):