Full Program »
Kreativnim programiranjem do praga digitalne budućnosti književnosti
Elektronička književnost je žanr književnog teksta kojeg odlikuje uvjetovanost nastanka u digitalnom okruženju. Implementirajući učenje osnova programiranja u programskom jeziku Python sa ekspresivnom mogućnošću računalno generiranog teksta elektroničke književnosti na kreativan se način spaja programiranje i učenje kako o gramatici tako i o stvaranju fiktivnog teksta. S obzirom na uzrast učenika, prilagođava se očekivanim ishodima znanja iz predmeta informatike i hrvatski jezik te kreativno se istražuje estetska vrijednost takvog tipa književne kreativnosti.
Aktivnosti su rađene iz perspektive školskog knjižničara sa predznanjem osnovnog programiranja u jeziku Python. Naglasak je bio na praktični način predstaviti književnost na digitalnom mediju i potencijale računalno generiranog teksta koji nudi interakciju s čitateljem u usporedbi s književnošću s tiskanog medija. Predstavit će se i predviđeno predznanje koje je potrebno predmetnim nastavnicima informatike i hrvatskoga jezika, te naravno potencijalne prepreke i problemi pri izvođenju takvih radionica.
Kroz takve radionice s učenicima nudi se mogućnost za interaktivnost između školskih predmeta informatika i hrvatski jezik; naglasak se stavlja i na rad stručnog suradnika knjižničara u proširenju njegovih odgojno-obrazovnih aktivnosti u području razvijanja učenikovih znanja o novim medijima te korištenju informacijske tehnologije, kao i unaprjeđenje i moderniziranje kulturno-umjetničkog programa školske knjižnice u smjeru učenja o književnosti i umjetnosti na novim medijima. Knjižnici se nudi prostor za stvaranje virtualne baze takvih radova, a ujedno se na većoj skali dodiruje područje digitalne humanistike i učenje o kulturnom nasljeđu digitalne kulture, a naposljetku i međusobni utjecaj umjetne inteligencije na nju i obrnuto.
Autor(i):