Full Program »
Prezentacija
pptx 77.6MB |
Zeleni i održivi razvoj u OŠ - Primjeri dobre prakse
Unesco održivi razvoj definira kao razvoj koji objedinjuje načine življenja i djelovanja koji će odgovoriti na izazove koje sa sobom nosi budućnost. Klimatske promjene i gubitak bioraznoliko samo su neki od izazova s kojima se čovječanstvo susreće, a koji će u budućnosti postati velik problem. Kako bi čovječanstvo moglo uspješno odgovoriti na te izazove potrebno je napustiti dominantne i neuspješne modele razvoja. Odgovor na te izazove je održivi razvoj kao temelj društva. Prema ODR kurikulumu, jedan od glavnih ciljeva, je stjecanje znanja o raznolikosti prirode i razumijevanje složenih odnosa između ljudi i okoliša te razvijanje osobne i društvene odgovornosti nužne za održivost.
Škola kao odgojno obrazovna ustanova, ima dužnost svakom pojedincu pružiti znanja i osposobiti ga za razmišljanje i djelovanje orijentirano prema budućnosti te razvijanje osobne odgovornosti prema budućim generacijama, što je ujedno i preduvjet stvaranja društva temeljenog na održivom razvoju.
Kroz razne projekte, terenske nastave, projektne dane te upotrebom tehnologije u školi implementiramo održivi razvoj.
Učenici su sudjelovali u kampanji “Budi za pet, misli na svoj planet!” čiji je cilj osvijestiti važnost brige za okoliš. Sadili su rikulu te pripremili zdrava jela. Recepte i fotografije rasta rikule prikazali su Canvom te su izradili digitalne brošure. Organizirali su radionice pripreme smoothie i zdravih slastica. U školskom vrtu pripremili su zemlju za sadnju i posadili cvijeće za koje se brinu. Prezentacijom su ispričali kako doprinose očuvanju okoliša, a rezultate istraživanja o vodama prikazali su digitalnim alatima (Bookcreator, Padlet, Kahoot, Genially, Thinglink…). Također sudjeluju u ekološko-humanitarnoj akciji Plastičnim čepovima do skupih lijekova.
Autor(i):
Natalia Rogoznica Nađ
Osnovna škola Ivana Gundulića, Zagreb
Croatia
Rođena 1991. godine u Zagrebu gdje je završila IX. gimnaziju i Učiteljski fakultet. Po zvanju magistar primarne edukacije, a trenutno radi kao učiteljica razredne nastave u OŠ Ivana Gundulića u Zagrebu. Vođene izvannastavne aktivnosti su Robotika i Erasmus + grupa. Koordinator Erasmus + KA2 projekta On the traces od the @nicent Europe. Često sudjeluje u Erasmus + projektima tijekom kojih organizira mnogobrojne aktivnosti te se stručno usavršava na edukacijama u i izvan RH. Također se redovito usavršava na aktivima i županijskim vijećim te online edukacijiama. 2020. sudjeluje u online konferenciji Teahers Matter summit. U slobodno vrijeme voli učiti strane jezike i programiranje.
Henrieta Herjavec Rubčić
Osnovna škola Ivana Gundulića, Zagreb
Croatia
Henrieta Herjavec Rubčić, učitelj mentor s dvadeset petogodišnjim iskustvom u obrazovanju. U 2013./2015. primila je od Agencije za mobilnost i programe EU nacionalnu nagradu COMET, europsku oznaku kvalitete za uspješno vođenje multilateralnog projekta COMENIUS. Od 2016.je koordinator Erasmus+ Ka1 projekta pod nazivom Internacionalizacijom i digitalizacijom do unapređenja konkurentnosti škole, a od 2018.koordinator KA2 projekta Art@Heart koji je dobio etwinning nacionalnu i međunarodnu nagradu. Kao diseminaciju KA1 projekta organizirala je i vodila predavanje i radionice na Županijskom stručnom vijeću na kojem je prisustvovala kao predavač, ugostila je i kao predavača zamjenicu ministrice Lidiju Kralj koja je sudionicima prezentirala novu kurikularnu reformu,“ Škola za život“. Zahvaljujući dugogodišnjoj suradnji s Europskom komisijom Hrvatska, pozvana je da sudjeluje i djeluje u radnoj skupini učitelja u Briselu. Radna skupina EU Teaching testing panel radi već četvrtu godinu na radnim, digitalnim zadacima i aktivnostima Learning kids corner koji je dostupan na web stranici EU. Učiteljica Henrieta je predstavnik osnovnih škola RH. Često odlazi i sudjeluje kao predavač na međunarodnim konferencijama, primjerice u Pragu na kontaktnom summitu 2016.gdje je predstavila svoju ideju za novi projekt te pronašla nove partnere za isti, u Mostaru 2017.na 3.Međunarodnoj znanstvenoj konferenciji pod nazivom Pedagogija, obrazovanje i nastava s temom „ Razvoj interkulturalnih kompetencija i zdravog stila života, sudjeluje kao predavač na Međunarodno – znanstveno-stručnom simpoziju na temu Cjeloživotnim obrazovanjem do profesionalnog identiteta u Sisku 2019. godine. 2020. sudjeluje u online konferenciji Teahers Matter summit. Dobitnik je nacionalne nagrade za najbolje učitelje, njih 510 u akademskoj godini 2018./2019.